Saturday, April 15, 2017

KAPITULLI 5. Programimi ne Visual Basic 5.0

Programimi ne Visual Basic 5.0
Ky kapitull permban komponentet kryesore te gjuhes se programimit Visual Basic. Pas ndertimit te nderfaqesit, duke perdorur formset dhe kontrollet, ju do te keni nevoje te shkruani kodet qe percaktojne sjelljen e aplikimit tuaj. Si nje gjuhe programimi moderne,  Visual Basic, permban nje numer te madh komponentesh dhe elementesh te gjuhes.
Visual Basic eshte nje gjuhe programimi e mbeshtetur ne objekte. Termi objekte ndoshta mund te frikesoje shume programues, por mos u shqetesoni, sapo te kuptoni konceptet baze, objektet do t’ju ndihmojne juve te programoni me shpejt dhe ne menyre me te lehte.
Nqs keni programuar ne gjuhe te tjera, shumica e gjerave te shpjeguara ne kete kapitull, do t’ju duken te ngjashme me gjuhet e tjera. Nqs shumica e kontrokteve te gjuhes do t’ju duket e ngjashme me gjuhet e tjera, natyra e Visual Basic-ut si gjuhe e drejtuar nga ngjarjet do t’ju duket e ndryshme.
Nqs nuk keni pervoje ne programim, ky kapitull do t'ju sherbeje juve si hyrje ne programim. Sapo te kuptoni elementet baze te programimit, ju do te jeni ne gjendje te krijoni aplikime te fuqishme duke perdorur Visual Basic-un.
         
         
Aplikimi shembull

       Vcr.vbp Shumica e kodeve shembuj te ketij kapitulli jane marre ne aplikimin Vcr.vbp qe ndodhet ne nendirektorine Vcr te direktorise se shembujve te Visual Basic (\Vb\Samples\Pguide\Vcr).
         

      5.1 Struktura e nje aplikimi ne Visual Basic


Nje aplikim nuk eshte asgje tjeter vecse nje bashkesi instruksionesh qe drejtojne kompjuterin te kryeje nje veprim te caktuar. Struktura e nje aplikimi eshte menyra sipas se ciles organizohen instruksionet, ku vendosen instruksionet dhe ne cfare menyre ekzekutohen ato.
Aplikimet e thjeshta si shembulli klasik “Pershendetje”, kane nje strukture te thjeshte; organizimi nuk eshte shume i rendesishem ne aplikimet me nje kod me nje rresht. Per aplikimet me komplekse, nevoja e organizimit te struktures behet e nevojshme apo e domosdoshme. Per te kontrolluar ekzekutimin e aplikimit, struktura eshte e rendesishme per programistin.
Meqe Visual Basic mbeshtetet ne objekte, struktura e kodit te tij, modelon paraqitjen e aplikimit ne ekran. Formsi qe ju shikoni ne ekran eshte nje paraqitje e vetive qe percaktojne pamjen dhe sjelljen e tij. Per cdo forms ne aplikim ka nje skedar(modul formsi)( me prapashtese .FRM) qe permban kodin e tij.
Figure 5.1   Nje forms dhe kodet e lidhura me te.


         
Cdo modul formsi, permban seksionin e procedurave ngjarje, ku futen instruksionet qe do te ekzekutohen ne pergjigje te ngjarjeve te ndryshme. Formset mund te permbajne kontrolle. Per cdo kontroll ne nje forms, ka nje bashkesi procedura ngjarjesh ne modulin forms. Gjithashtu modulet forms mund te permbajne procedura te pergjithshme qe thirren nga ndonje ngjarje procedure
Kodi qe nuk lidhet me nje forms ose kontroll specifik, mund te vendoset ne nje tip tjeter moduli, modul standart(.BAS). Nje procedure qe mund te perdoret ne pergjigje te ngjarjeve te nje sere objekteve te ndryshme rekomandohet te vendoset ne nje modul standart, ne vend qe te dublikohet kodi ne ngjarjet procedure per cdo objekt.
Nje modul klase (.CLS) perdoret per te krijuar objekte qe mund te perdoren nga procedurat brenda aplikimit tuaj. Ndersa nje modul standart permban vetem kode, nje modul klase permban edhe kode edhe te dhena. Ai mund te mendohet si nje kontroll pa paraqitje fizike.

·          Si punon nje aplikim i drejtuar nga ngjarjet?


Nje ngjarje eshte nje veprim qe njihet nga nje forms ose kontroll. Aplikimet e drejtuara nga ngjarjet, ekzekuatojne kode Basic-u, ne pergjigje te nje ngjarje. Cdo forms dhe kontrol ne Visual Basic ka nje numer ngjarjesh te percaktuar. Nqs nje nga keto ngjarje ndodh, dhe ka nje kod te lidhur me kete ngjarje, Visual Basic, ekzekuton kete kod. Kur ju doni qe nje kontroll ti pergjigjet nje ngjarje, atehere duhet te shkruani kodin ne proceduren ngjarje qe i korespondone ngjarjes.
Tipet e ngjarjeve te njohura nga nje objekt, ndryshojne, por shumica jane te perbashketa per shumicen e kontrolleve. Psh, shumica e objekteve njohin ngjarjen Click - nqs nje perdorues klikon nje forms, kodi ne ngjarjen Click te formsit ekzekutohet; nqs nje perdorues klikon nje buton komandash, procedura ngjarje e Click e butonit te komandave ekzekutohet.

        Perpara se te programoni,


Kodi ne aplikimet Visual Basic, eshte organizuar ne menyre hierarkike. Nje aplikim tipik, konsiston ne nje ose disa module: nje modul formsi per cdo forms ne aplikim, module standarte opsionale, dhe module klase opsionale. Cdo modul permban nje ose disa procedura qe permbajne kode: procedure ngjarje, procedura Sub ose procedura Funksione dhe procedura Veti.
Percaktimi se ne cfare moduli duhet te beje pjese nje procedure varet nga tipi i aplikimit. Ndertimi i aplikimit shembull per kete kapitull Vcr.vbp, bazohet ne objektet qe perbejne nje video-kasete dhe nje televizor. Aplikimi VCR konsiston ne dy module formse, nje modul standart dhe dy module klasash. Ju mund ta shikoni strukturen e projektit, nga dritarja e projektit. (Figure 5.2).
Figure 5.2   Struktura e projektit VCR

         
Formsi kryesor i aplikimit(frmVCR) eshte nje paraqitje vizuale e nje video-kasete me ekranin e televizorit (Figure 5.3). Ai formohet nga shume objekte. Nje grup butona komandash (cmdPlay, cmdRecord, e me rradhe) perdoren per te paraqitur butonat e nje video-kasete. Aplikimi VCR gjithashtu permban gjithashtu nje ore(lblTime), nje tregues kanali(lblChannel), tregues funksioni (shpPlay, shpRecord, e me rradhe), dhe nje kontroll pikture (picTV). Procedurat ngjarje per te gjitha keto objekte perfshihen ne modulun forms Vcr.frm.
Figure 5.3   Formsi kryesor per aplikimin VCR.


         
Ne shume raste ka procedura qe jane te perbashketa per me shume se nje objekt. Per shembull, kur shtypen butonat Play, Rewind, ose Record, butonat Pause dhe Stop duhet te aktivizohen. Ne vend qe te perseritet i njejti kod ne procedurat ngjarje te te gjithe ketyre butonave, eshte me mire te krijohet nje procedure e perbashket qe thirret nga procedurat ngjarje te butonave ne fjale. Procedurat e perbashketa, perfshihen ne modulin standart Vcr.bas.
Disa pjese te nje video-kasete nuk duken si psh puna per regjistrimin e nje programi televiziv. Keshtu edhe disa funksione te aplikimit VCR, nuk kane paraqitje vizuale. Keto jane implimentuar si dy module klasash Recorder.cls and Tape.cls. Kodi per te nisuar procesin e rregjistrimit perfshihet ne modulin clsRecorder; kodi qe kontrollon drejtimin dhe shpejtesine e kasetes perfshihet ne modulin clsTape. Klasat e percaktuara ne keto module nuk kane referenca direkte me ndonje objekt ne forms.

        Mekanizmi i Shkrimit te kodit


Perpara se te filloni, eshte e rendesishme te kuptoni mekanizmin e shkrimit te kodit ne Visual Basic. Si gjuhet e tjera te programimit, Visual Basic ka rregullat e veta per organizimin, shkruarjen dhe formatimin e kodit.

·          Modulet kode


Kodet ne Visual Basic ruhen ne module. Sic u tha ka tre lloje modulesh: formse, standarte, dhe  klasa.
Cdo modul forms, standart ose klase mund te permbaje:
·   Deklarimet. Ju mund ti vendosni procedurat e deklarimeve te konstanteve, tipeve,  variablave, dhe librarive DLL(Dinamic-Link Library) ne nivel moduli forms, standart ose klase.
·   Procedurat.Nje procedure Sub, Funksion Ose Veti, permban pjese kodi qe mund te ekzekutohet kur thirret nga ngjarje te ndryshme. Shikoni seksionin “Procedurat” me vone ne kete kapitull.
         
Modulet forms
Modulet forms (.FRM) jane themelet e shumices se aplikimeve ne Visual Basic. Ata mund te permbajne kode qe u pergjigjen ngjarjeve te ndryshme, procedura te pergjithshme, Deklarime variablash, konstantesh, tipesh dhe procedurash ne nivel formsi. Kodi qe ju shkruani ne nje modul formsi, eshte specifik per aplikimin ne te cilin ben pjese formsi; ai mund ti referohet gjithashtu edhe formseve ose objekteve te tjera ne aplikimin tuaj.
Modulet standarte.
Modulet standarte(.BAS) permbajne procedura dhe deklarime qe mund te kapen edhe nga module te tjera ne aplikimin tuaj. Ata mund te permbajne deklarime globale ose ne nivel moduli variablash, konstantesh, tipesh. Kodi qe ju shkruani ne nje modul standart, mund te perdoret edhe nga aplikime te jera, nqs ju nuk u referoheni kontrolleve ose formseve me emer.
Modulet klasa.
Modulet klasa (.CLS) jane themelet e programimit me objekte te orientuara ne Visual Basic. Ju mund te shkruani kode ne modulet klasa, per te krijuar objekte te reja. Keto objekte mund te kene vetite dhe metodat tuaja personale.
         

·          Perdorimi i editorit te kodit


Editori i kodit ne Visual Basic eshte nje dritare ku ju shkruani kodin e aplikimit tuaj. Ai ngjan me nje program tekst-trajtues me nje numer cilesish qe e bejne shkrimin e kodit shume te lehte. Dritarja e editorit te kodit, shfaqet ne figuren 5.4.
Figure 5.4 Dritarja e editorit te kodit.

No comments:

Post a Comment