Ky kapitull permban komponentet kryesore te gjuhes se programimit Visual
Basic. Pas ndertimit te nderfaqesit, duke perdorur formset dhe kontrollet, ju
do te keni nevoje te shkruani kodet qe percaktojne sjelljen e aplikimit tuaj.
Si nje gjuhe programimi moderne, Visual
Basic, permban nje numer te madh komponentesh dhe elementesh te gjuhes.
Visual Basic eshte nje gjuhe programimi e mbeshtetur ne objekte. Termi
objekte ndoshta mund te frikesoje shume programues, por mos u shqetesoni, sapo
te kuptoni konceptet baze, objektet do t’ju ndihmojne juve te programoni me
shpejt dhe ne menyre me te lehte.
Nqs keni programuar ne gjuhe te tjera, shumica e gjerave te shpjeguara
ne kete kapitull, do t’ju duken te ngjashme me gjuhet e tjera. Nqs shumica e
kontrokteve te gjuhes do t’ju duket e ngjashme me gjuhet e tjera, natyra e
Visual Basic-ut si gjuhe e drejtuar nga ngjarjet do t’ju duket e ndryshme.
Nqs nuk keni pervoje ne programim, ky kapitull do t'ju sherbeje juve si
hyrje ne programim. Sapo te kuptoni elementet baze te programimit, ju do te
jeni ne gjendje te krijoni aplikime te fuqishme duke perdorur Visual Basic-un.
Aplikimi shembull

5.1
Struktura e nje aplikimi ne Visual Basic
Nje aplikim nuk eshte asgje tjeter vecse nje bashkesi instruksionesh qe
drejtojne kompjuterin te kryeje nje veprim te caktuar. Struktura e nje aplikimi
eshte menyra sipas se ciles organizohen instruksionet, ku vendosen
instruksionet dhe ne cfare menyre ekzekutohen ato.
Aplikimet e thjeshta si shembulli klasik “Pershendetje”, kane nje
strukture te thjeshte; organizimi nuk eshte shume i rendesishem ne aplikimet me
nje kod me nje rresht. Per aplikimet me komplekse, nevoja e organizimit te
struktures behet e nevojshme apo e domosdoshme. Per te kontrolluar ekzekutimin
e aplikimit, struktura eshte e rendesishme per programistin.
Meqe Visual Basic mbeshtetet ne objekte, struktura e kodit te tij,
modelon paraqitjen e aplikimit ne ekran. Formsi qe ju shikoni ne ekran eshte
nje paraqitje e vetive qe percaktojne pamjen dhe sjelljen e tij. Per cdo forms
ne aplikim ka nje skedar(modul formsi)( me prapashtese .FRM) qe permban kodin e
tij.
Figure 5.1 Nje forms dhe kodet e
lidhura me te.
Cdo modul formsi, permban seksionin e procedurave ngjarje, ku futen
instruksionet qe do te ekzekutohen ne pergjigje te ngjarjeve te ndryshme.
Formset mund te permbajne kontrolle. Per cdo kontroll ne nje forms, ka nje
bashkesi procedura ngjarjesh ne modulin forms. Gjithashtu modulet forms mund te
permbajne procedura te pergjithshme qe thirren nga ndonje ngjarje procedure
Kodi qe nuk lidhet me nje forms ose kontroll specifik, mund te vendoset
ne nje tip tjeter moduli, modul standart(.BAS). Nje procedure qe mund te
perdoret ne pergjigje te ngjarjeve te nje sere objekteve te ndryshme
rekomandohet te vendoset ne nje modul standart, ne vend qe te dublikohet kodi
ne ngjarjet procedure per cdo objekt.
Nje modul klase (.CLS) perdoret per te krijuar objekte qe mund te
perdoren nga procedurat brenda aplikimit tuaj. Ndersa nje modul standart
permban vetem kode, nje modul klase permban edhe kode edhe te dhena. Ai mund te
mendohet si nje kontroll pa paraqitje fizike.
· Si punon nje aplikim i
drejtuar nga ngjarjet?
Nje ngjarje eshte nje veprim qe njihet nga nje forms ose kontroll.
Aplikimet e drejtuara nga ngjarjet, ekzekuatojne kode Basic-u, ne pergjigje te
nje ngjarje. Cdo forms dhe kontrol ne Visual Basic ka nje numer ngjarjesh te
percaktuar. Nqs nje nga keto ngjarje ndodh, dhe ka nje kod te lidhur me kete
ngjarje, Visual Basic, ekzekuton kete kod. Kur ju doni qe nje kontroll ti
pergjigjet nje ngjarje, atehere duhet te shkruani kodin ne proceduren ngjarje
qe i korespondone ngjarjes.
Tipet e ngjarjeve te njohura nga nje objekt, ndryshojne, por shumica
jane te perbashketa per shumicen e kontrolleve. Psh, shumica e objekteve njohin
ngjarjen Click - nqs nje perdorues klikon nje forms, kodi ne ngjarjen Click te
formsit ekzekutohet; nqs nje perdorues klikon nje buton komandash, procedura
ngjarje e Click e butonit te komandave ekzekutohet.
Perpara se te programoni,
Kodi ne aplikimet Visual Basic, eshte organizuar ne menyre hierarkike.
Nje aplikim tipik, konsiston ne nje ose disa module: nje modul formsi per cdo
forms ne aplikim, module standarte opsionale, dhe module klase opsionale. Cdo
modul permban nje ose disa procedura qe permbajne kode: procedure ngjarje,
procedura Sub ose procedura Funksione dhe procedura Veti.
Percaktimi se ne cfare moduli duhet te beje pjese nje procedure varet
nga tipi i aplikimit. Ndertimi i aplikimit shembull per kete kapitull Vcr.vbp,
bazohet ne objektet qe perbejne nje video-kasete dhe nje televizor. Aplikimi
VCR konsiston ne dy module formse, nje modul standart dhe dy module klasash. Ju
mund ta shikoni strukturen e projektit, nga dritarja e projektit. (Figure 5.2).
Figure 5.2 Struktura e projektit
VCR
Formsi kryesor i aplikimit(frmVCR) eshte nje paraqitje vizuale e nje
video-kasete me ekranin e televizorit (Figure 5.3). Ai formohet nga shume
objekte. Nje grup butona komandash (cmdPlay, cmdRecord, e me rradhe) perdoren
per te paraqitur butonat e nje video-kasete. Aplikimi VCR gjithashtu permban
gjithashtu nje ore(lblTime), nje tregues kanali(lblChannel), tregues funksioni
(shpPlay, shpRecord, e me rradhe), dhe nje kontroll pikture (picTV). Procedurat
ngjarje per te gjitha keto objekte perfshihen ne modulun forms Vcr.frm.
Figure 5.3 Formsi kryesor per
aplikimin VCR.
Ne shume raste ka procedura qe jane te perbashketa per me shume se nje
objekt. Per shembull, kur shtypen butonat Play, Rewind, ose Record, butonat
Pause dhe Stop duhet te aktivizohen. Ne vend qe te perseritet i njejti kod ne
procedurat ngjarje te te gjithe ketyre butonave, eshte me mire te krijohet nje
procedure e perbashket qe thirret nga procedurat ngjarje te butonave ne fjale.
Procedurat e perbashketa, perfshihen ne modulin standart Vcr.bas.
Disa pjese te nje video-kasete nuk duken si psh puna per regjistrimin e
nje programi televiziv. Keshtu edhe disa funksione te aplikimit VCR, nuk kane
paraqitje vizuale. Keto jane implimentuar si dy module klasash Recorder.cls and
Tape.cls. Kodi per te nisuar procesin e rregjistrimit perfshihet ne modulin
clsRecorder; kodi qe kontrollon drejtimin dhe shpejtesine e kasetes perfshihet
ne modulin clsTape. Klasat e percaktuara ne keto module nuk kane referenca
direkte me ndonje objekt ne forms.
Mekanizmi i Shkrimit te kodit
Perpara se te filloni, eshte e rendesishme te kuptoni mekanizmin e
shkrimit te kodit ne Visual Basic. Si gjuhet e tjera te programimit, Visual
Basic ka rregullat e veta per organizimin, shkruarjen dhe formatimin e kodit.
· Modulet kode
Kodet ne Visual Basic ruhen ne module. Sic u tha ka tre lloje modulesh:
formse, standarte, dhe klasa.
Cdo modul forms, standart ose klase mund te permbaje:
· Deklarimet. Ju
mund ti vendosni procedurat e deklarimeve te konstanteve, tipeve, variablave, dhe librarive DLL(Dinamic-Link
Library) ne nivel moduli forms, standart ose klase.
· Procedurat.Nje
procedure Sub, Funksion Ose Veti, permban pjese kodi qe mund te ekzekutohet kur
thirret nga ngjarje te ndryshme. Shikoni seksionin “Procedurat” me vone ne kete
kapitull.
Modulet forms
Modulet forms (.FRM) jane themelet e shumices se aplikimeve ne Visual
Basic. Ata mund te permbajne kode qe u pergjigjen ngjarjeve te ndryshme,
procedura te pergjithshme, Deklarime variablash, konstantesh, tipesh dhe
procedurash ne nivel formsi. Kodi qe ju shkruani ne nje modul formsi, eshte
specifik per aplikimin ne te cilin ben pjese formsi; ai mund ti referohet
gjithashtu edhe formseve ose objekteve te tjera ne aplikimin tuaj.
Modulet standarte.
Modulet standarte(.BAS) permbajne procedura dhe deklarime qe mund te
kapen edhe nga module te tjera ne aplikimin tuaj. Ata mund te permbajne
deklarime globale ose ne nivel moduli variablash, konstantesh, tipesh. Kodi qe
ju shkruani ne nje modul standart, mund te perdoret edhe nga aplikime te jera,
nqs ju nuk u referoheni kontrolleve ose formseve me emer.
Modulet klasa.
Modulet klasa (.CLS) jane themelet e programimit me objekte te
orientuara ne Visual Basic. Ju mund te shkruani kode ne modulet klasa, per te
krijuar objekte te reja. Keto objekte mund te kene vetite dhe metodat tuaja
personale.
· Perdorimi i editorit te
kodit
Editori i kodit ne Visual Basic eshte nje dritare ku ju shkruani kodin e
aplikimit tuaj. Ai ngjan me nje program tekst-trajtues me nje numer cilesish qe
e bejne shkrimin e kodit shume te lehte. Dritarja e editorit te kodit, shfaqet
ne figuren 5.4.
Figure
5.4 Dritarja e editorit te kodit.
No comments:
Post a Comment